close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סיבות להתחממות מנוע הרכב ופתרונות מומלצים

מערכת שורשכד תמוז, תשפא04/07/2021

זה עלול לקרות בחורף אך בעיקר בימי הקיץ החמים, התחממות מנוע הרכב מתרחשת בעיקר בכלי רכב ישנים או כאלה שתחזקותם לקויה. כאשר חום המנוע עולה הרכב וחלקיו חשופים לנזק בלתי הפיך והדבר מחייב אותנו לפעולה מיידית

תגיות:
הקיץ הישראלי החם, ואיתו כבישי האספלט הלוהטים מהווים אתגר גם לרכבים המשתמשים בו. אמנם ככל שטכנולוגיית פיתוח הרכבים מתקדמת יותר כך יורדת תופעת התחממות המנוע ברכב. על כן תופעה זו נפוצה בעיקר ברכבים ישנים או כאלה שתחזוקתם לוקה בחסר, אך הסיטואציה בה אתם נוסעים בכביש ורואים רכב תקוע לצד הדרך בשל התחממות יתר עדיין קיימת. מה עושים כאשר מנוע הרכב מתחמם בזמן נסיעה? כיצד מזהים זאת? ומה הסיבות לכך? לפניכם כל המידע החשוב

ברכב קיימת מערכת קירור ותפקידה למנוע התחממות יתר. ללא מערכת קירור תקינה עלולים להיווצר נזקים לרכב בשל החום הגבוה בו עובד מנוע הרכב(בימי
הקיץ החמים הסבירות לכך עולה).

מערכת הקירור ברכב, היא מערכת מורכבת העובדת באמצעות נוזל קירור נוזל הזורם במנוע, עובר דרך התרמוסטט אל הרדיאטור שתפקידו לקרר את הנוזל. התרמוסטט נפתח כאשר נוזל הקירור מגיע לטמפ' הרצויה, נוזל הקירור זורם למערכת ומצונן על ידי אוויר הזורם עם תנועת הרכב אל הרדיאטור- או באמצעות מאוורר הרדיאטור כאשר הרכב עוצר.

ישנם מספר גורמים העלולים לגרום לכשל במערכת הקירור ברכב:
? קירור נמוך של מערכת הקירור: בדיקת כמות נוזל הקירור במיכל העיבוי. יש להמתין חצי שעה שהרכב יתקרר ולאחר מכן לפתוח בזהירות את מכסה המנוע ולבדוק אם חסר נוזל קרור. במקרה וכמות נוזל הקירור במיכל העיבוי של הרכב ריק או קיימת בו כמות מועטה של נוזל, יש למלא את החסר.
? תקלה במאוורר: הסתכלו מתחת לרכב ובדקו אם מאוורר הקירור פועל, אם המאוורר מסתובב או תקוע אם אין גוף זר שמפריע לו. במקרה והמאוורר אינו פועל, עליכם להזמין גרר.
? משאבת מים פגומה: משאבת המים היא המרכז של מערכת הקירור, תפקידה להזרים את נוזל הקירור למערכת. במצב בו קיימת תקלה במשאבת המים כגון דליפה או אטם תקול יש להגיע למוסך מורשה לתיקון או החלפת המשאבה.
? סתימה במערכת הצינורות: הדבר אינו נפוץ אך הצטברות של חלודה בצינורות מונעת מעבר של מי קירור במערכת ומביאה לחסימה. במקרה כזה יש צורך לגרור את הרכב למוסך.

כיצד נזהה חימום יתר של המנוע בזמן נסיעה?
בזמן נסיעה בעיקר בחודשי הקיץ, הסתכלו בלוח השעונים על שעון חום המנוע וודאו כי הטמפרטורה תקינה.
כמו כן כאשר מד החום מגיע למצב של חימום יתר ברכב תידלק נורה אדומה. אם בכ"ז תמשיכו בנסיעה למרות קבלת איתותי אזהרה אלה יחלו לפרוץ אדי קיטור מהמנוע.

מה עלי לעשות בזמן נסיעה?
ראשית עצרו בצד במקום בטוח.
מדוממים את מנוע הרכב, ונותנים לרכב כחצי שעה להתקרר.
פותחים את מכסה המנוע בזהירות, ומנסים לאתר את הסיבה להתחממות.
איתור של נזילה מתחת לרכב, בצינורות בצינורות מסביב, האם חסר נוזל קירור או שמן במיכלים. בדיקת משאבת המים, המאוורר וכו.

במקרה של חוסר בנוזל קירור הוסיפו נוזל או מים מזוקקים והמשיכו בנסיעה לבדיקה במוסך, במקרה של כל תקלה אחרת מומלץ שלא להמשיך בנסיעה ולהיעזר בשירותי גרר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה